REKLAMA

Włodarz kontra Wilcza Góra

foto: wlodarz.pl

„Wilcza Góra” to nowy projekt i pomysł Nadleśnictwa Wałbrzych na Włodarz i zagospodarowanie obiektu, który chcą przejąć od Krzysztofa Szpakowskiego.

- Cały projekt był konsultowany z naszym kierownictwem. My jako Lasy Państwowe jesteśmy pewni, że będziemy przede wszystkim lepiej tym obiektem zarządzać. To nie jest pierwszy obiekt, który jest zarządzany przez Lasy Państwowe, bo Wilczy Szaniec, który został przejęty odnosi dziś wielkie sukcesy i też po przejęciu od spółki – przypomina Marcin Calów, nadleśniczy Nadleśnictwa Wałbrzych. - Na naszym terenie chociażby gmina Walim przejęła Zamek Grodno i też święci on wielki sukces - dodaje nadleśniczy. Lasy chcą stworzyć obiekt, który będzie współpracował z podobnymi obiektami, czyli Osówką, Walimiem i Książem. - Chcemy połączyć historię, przyrodę, naukę o przyrodzie i w jak największym stopniu upamiętnić ludzi, którzy w ciężkich warunkach ginęli i pracowali - przekonuje Marcin Calów. - Byliśmy związani umową najmu, a w tej umowie jest paragraf, który mówi o możliwości jej rozwiązania i z takiego paragrafu skorzystaliśmy. Nigdy nie uchylaliśmy się też od wypłacenia odszkodowania spółce i mówiliśmy, żeby spółka przedstawiła stosowne dokumenty i faktury to będziemy rozmawiać. Dziś nie znamy żadnych faktur, kwot więc trudno nam się do tego odnosić - dodaje nadleśniczy odnosząc się do wypowiedzi obecnego dzierżawcy Krzysztofa Szpakowskiego.

Postanowienie sądu

Ten na razie na Włodarzu zostaje, bo postanowieniem sądu wstrzymano proces przejmowania obiektu. - Sąd dał spółce czas, na przedłożenie dokumentów świadczących o tym, że wypowiedzenie było niezgodne z prawem. My odwołaliśmy się od postanowienia i nie mamy jeszcze decyzji sądu. Więc z dniem 1 października nie przejęliśmy tego obiektu - tłumaczy nadleśniczy. A to oznacza, że na razie nie wiadomo, czy plany Nadleśnictwa względem Włodarza doczekają się realizacji.

Wilcza Góra

Wilcza Góra ma być połączeniem historii, przyrody i turystyki. Projekt ma być też podporządkowany wymogom Obszaru Natura 2000 i Parku Krajobrazowego w Górach Sowich. Mają powstać parkingi, drogi dojazdowe, stacje rowerów, a także ścieżka edukacyjna, przyrodnicza i wieża widokowa. Zgodnie z projektem wejścia do sztolni mają być oszklone. Ma powstać również pomnik upamiętniający więźniów, a najważniejszym będzie tu historia tego miejsca. Osówkę, Wilczą Górę i Sztolnie Walimskie miałby też połączyć trójkątny szlak rowerowy.

Dodaj komentarz

Komentarze dla artykułu (1): Włodarz kontra Wilcza Góra

Obrazek użytkownika Tym
  • Tym
  • 16-10-2019

Jak nie wiadomo o ci chodzi to chodzi o kasę..

Ma 24 lata. Ma plany, marzenia i całą przyszłość przed sobą. Dziś jednak stoi ona pod znakiem zapytania. Wszystko zmienił jeden dzień i tragiczny wypadek. Amadeusz jest w śpiączce, a na jego wybudzenie potrzeba ponad 70 tys. zł.

OSP Dzikowiec zostaje bez remizy. - Nie wiem, czy w Polsce takie przypadki były czy nie, żeby wójt wyrzuciła straż pożarną na bruk. O takich rzeczach ja nie słyszałem – tak komentuje poczynania Adrianny Mierzejewskiej były wójt gminy Nowa Ruda, a zarazem radny powiatowy Sławomir Karwowski.

Zamów reklamę

Skontaktujemy się z Tobą

Interesujesz się reklamą w gazecie? Może chcesz wynająć billboard lub promować się na tym portalu internetowym. Uzupełnij poniższe dane, a uzyskasz ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.
Formularz został wysłany.
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×