REKLAMA

Koniec z utrudnieniami

foto: użyczone

Koniec z trwającym o wiele dłużej niż zakładano remontem, przez który do Wałbrzycha jeździliśmy busami, a nie szynobusami.

Pociągi na trasie Kłodzko-Wałbrzych kursują normalnie. Nie potrzebna jest już zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Głuszyca-Wałbrzych. Utrudnienia w kursowaniu pociągów związane były z remontem ponad 100-letniego wiaduktu pod Małym Wołowcem. Prace w tunelu na trasie Wałbrzych Główny-Jedlina Zdrój rozpoczęły się w ubiegłym roku. To spowodowało utrudnienia, z którymi musieli liczyć się również podróżni, którzy do Wałbrzycha chcieli dojechać z Kłodzka, czy Nowej Rudy. Co prawda od 9 grudnia pociągi pasażerskie dojeżdżały już od strony Kłodzka do przystanku Jedlina Górna i zastępczą komunikację autobusową ograniczono więc do krótkiego odcinka pomiędzy Wałbrzychem Głównym, a przystankiem w Jedlinie Górnej. To jednak i tak odstraszało wiele osób od jazdy pociągiem.
Z dużym opóźnieniem
Dziś o utrudnieniach na torach można już zapomnieć. Remont się zakończył choć z prawie półrocznym opóźnieniem. - Pierwszy pociąg z Kłodzka Głównego przejechał tunelem pod Małym Wołowcem 7 czerwca w godzinach popołudniowych - cieszy się Bohdan Ząbek z PKP Polskich Linii Kolejowych. Początkowo zakładano, że wymienione zostanie tylko ponad 3,5 tys. podkładów i przygotowany zostanie tzw. bezstykowy tor. Szybko okazało się jednak, że naprawy wymaga też tunel. - W obiekcie została usunięta uszkodzona kamienno-ceglana obudowa na długości kilkunastu metrów. Wykonano nowe żelbetowe zabezpieczenie. Naprawy i zabezpieczenia były prowadzone etapami dla uzyskania odpowiedniej wytrzymałości i trwałego związania poszczególnych warstw nowej obudowy - tłumaczy powody opóźnień Bohdan Ząbek. W sumie remont pochłonął ponad 10 mln zl. To jednak nie wszystko.
Miliony od PKP
Remontu doczekał się m.in. most w Świerkach. - Przeznaczone jest ponad 13 mln zł z funduszy PKP Polskich Linii Kolejowych na prace na dwóch obiektach na trasie Wałbrzych-Kłodzko. Prace obejmują most stalowy w Świerkach i kamienny wiadukt/most w okolicy Jedliny Zdrój - informuje Bohdan Ząbek. - Roboty nie ograniczą kursowania pociągów - zapewnia kolejarz. Co ciekawe, remont mostu w Świerkach podzielony jest na cztery etapy. W ubiegłym roku zakończył się pierwszy etap, czyli renowacja i odbudowa kamiennych przyczółków. - Prace związane z drugim i trzecim etapem trwają. Teraz są piaskowane i odnawiane przęsła toru pierwszego i filary. Te prace mają zakończyć się w grudniu. Na 2020 r. zostanie czwarty etap, czyli remont przęseł mostowych położonych w torze drugim - zapowiada Ząbek

Dodaj komentarz

Komentarze dla artykułu (0): Koniec z utrudnieniami

foto: pixabay.com

Będzie przebudowa stacji kolejowej w Ścinawce Śr. Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawcy. Prace mają się zakończyć przed rozpoczęciem wydobycia węgla.

Nie popisali się strażacy ochotnicy z gminy Radków. Mieli zabezpieczać zawody sportowe „Garmin Ultra Race Radków 2019” i „Garmin Triminator Radków”, a mało brakowało, aby przez nich w ogóle się one nie odbyły.

Zamów reklamę

Skontaktujemy się z Tobą

Interesujesz się reklamą w gazecie? Może chcesz wynająć billboard lub promować się na tym portalu internetowym. Uzupełnij poniższe dane, a uzyskasz ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.
Formularz został wysłany.
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×