REKLAMA

Poszukiwany był widziany na ul. Królowej Jadwigi

Ulica Kłodzka zamknięta. Jak dostaniesz się do Kłodzka?

Reklama

Dolnośląskie. POSZERZAMY PERSPEKTYWĘ

Festyn na Górze Wszystkich Świętych

fot. parafiaslupiec.pl

Dekanat Słupiec wita młodych pielgrzymów

Udział w imprezie wezmą zespoły folklorystyczne z najdalszych zakątków świata

Najnowsze ogłoszenia:

Świstak Książki 27 Lipiec, 11:52
Piotr Markiewicz 27 Lipiec, 10:32

Nowa Ruda odda hołd Bohaterom Powstania Warszawszkiego

powiat.klodzko.pl

Nagrodę specjalną za najwierniejszy tradycji strój ludowy otrzymały Ludwiczanki, a nagrodę publiczności wywalczyły Woliborzanki

Co wiecie o pieniądzach?

Co wiecie o pieniądzach?

Cztery pokolenia o finansach - AKCJA EDUKACYJNA Banku Zachodniego WBK

Podobno pieniądze szczęścia nie dają. Nie da się jednak bez nich żyć. Z badań przeprowadzonych dla Banku Zachodniego WBK wynika, że cztery pokolenia Polaków swoją wiedzę o finansach oceniają jako średnią. Gorzej oceniana jest ta o inwestowaniu. Za najważniejsze i pożądane informacje respondenci uznają te, ułatwiające codzienne funkcjonowanie.

Najsłabiej na finansach znają się najmłodsi respondenci (16-20 lat). Najlepiej oceniają się pod tym względem osoby w wieku 21-35 lat. Jak twierdzą wystarcza im tej wiedzy do podejmowania decyzji, niezależnie od posiadanego doświadczenia.

Informacji o finansach Polacy najchętniej szukają na stronach internetowych banków, towarzystw inwestycyjnych. Czerpią je także z codziennych rozmów, wymiany opinii. Istotną rolę w podejmowaniu decyzji finansowych odgrywają porady udzielane w rodzinie i kręgach przyjaciół. Ten ostatni trend dominuje wśród najmłodszych. Osoby starsze częściej szukają profesjonalnego doradztwa.

 

Blisko połowa Polaków dzieli się opiniami na temat banków w bezpośrednich rozmowach. Nie zawsze są one pozytywne. Lepsze dominują wśród młodszych pokoleń. częściej dzielących się również ze znajomymi informacjami o osobistej sytuacji finansowej. Najbardziej powściągliwe w tym względzie są osoby w wieku 51-70 lat. Nie lubią mówić, ile mają w portfelu. Gospodarowanie finansami uważają za sprawę, którą niechętnie chcieliby się dzielić z innymi.

 

Z badań wynika, że najbardziej pożądana wśród Polaków jest wiedza ułatwiająca codzienne funkcjonowanie w świecie finansów, podnosząca świadomość w zakresie „trików” stosowanych przez banki i „kruczków prawnych” w umowach zapisanych zwykle drobnym druczkiem. W teorii wiemy więc na co zwracać uwagę. W praktyce nie zawsze tę wiedzę stosujemy.

Pożądane są również informacje dotyczące oszczędzania: jak robić to najlepiej i najbezpieczniej.

Od kogo oczekujemy wiedzy o pieniądzach? Respondenci uznali, że obowiązek edukacji finansowej spoczywa głównie na szkołach średnich i wyższych. Szczególnie mocno podkreślają to najmłodsze pokolenia, oczekujące wsparcia w sposobach zarządzania własnym budżetem. Spore oczekiwania są też wobec Ministerstwa Finansów. Starsze pokolenia liczą w tym względzie głównie na telewizję.

 

 

 

Źródło:

 

Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat)