Dwa nowe spoty promujące Dolny Śląsk za ponad 600 tys. zł zaprezentowano dzisiaj w Dolnośląskim Centrum Filmowym. Będą emitowane w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych.
Filmy będą stanowiły drugą odsłonę kampanii "Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia". Materiały przedstawiają 9 miejsc z Dolnego Śląska. Są wśród nich Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kemieńczyka a także m.in. schronisko Samotnia w Karkonoszach. Autorami muzyki do filmu, podobnie jak w pierwszej części kampanii, są członkowie wrocławskiego zespołu Me Myself and I.
Druga odsłona kampanii „Tajemniczy Dolny Śląsk” opiera się na emisji filmów w telewizji. Pierwszy pokaz na „małym ekranie” już w Wigilię. Spoty będzie można oglądać w Święta w ogólnopolskich telewizjach a od 8 do 12 stycznia 2013 roku będą one wyświetlane podczas Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem. W całym 2013 roku odbędzie się ok. 13 tys. emisji (w miesiącach styczeń-luty, maj-czerwiec, wrzesień-listopad). Film będzie wyświetlany m.in. w kanałach grupy TVN, TVP1, TVP2, grupy Polsat, Eurosportu (w 46 krajach Europy ), National Geographic i Discovery Channel.
Koszt produkcji obu prezentowanych dziś spotów to 614 tys. zł. Samorząd województwa na drugą odsłonę kampanii promocyjnej przeznaczył w sumie 8,9 mln zł. Aż 70 proc. tej kwoty to pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Za scenariusz i produkcję „Dolny Śląsk. Dotknij tajemnicy” odpowiadała warszawska firma Graffiti Film, która wykonała spoty m.in. dla Gdańska, Polskiej Organizacji Turystycznej czy Poznania. Reżyserem obu spotów jest Andrzej Kałuszko, który wcześniej stworzył m.in. filmu o Polsce na Expo 2008 w Saragossie.
Nie do opowiedzenia
Pierwsza część kampanii promocyjnej rozpoczęła się w lutym 2012 roku pod hasłem „Dolny Śląsk. Nie od opowiedzenia, do zobaczenia”. Spoty trwające od 15 do 45 sekund oglądaliśmy od lutego do czerwca 2012 na antenie kilkudziesięciu kanałów telewizyjnych m.in. TVN, TVP 1 i 2, Polsatu, Discovery, National Geographic (oraz kanałach tematycznych tych stacji), a także w Eurosporcie. O Dolnym Śląsku usłyszeli mieszkańcy 28 krajów europejskich. W sumie spot obejrzało ponad 122 mln odbiorców. Był on także wyświetlany w Internecie (w sumie odnotowano blisko 25 mln odsłon). Jednocześnie w maju 2012 roku rozpoczęła się miesięczna kampania w kinach – obejrzało ją ponad 630 tys. widzów. Efektem pierwszej części kampanii było zwiększenie się ruchu turystycznego w miejscach, które pokazano w filmie np. w porównaniu z 2011 r. do Krzeszowa w 2012r. przyjechało ok. 30 proc. więcej turystów, Stawy Milickie odwiedziło 40 proc. więcej turystów a Zamek Książ 11 proc. więcej. Całkowity koszt pierwszej części kampanii wyniósł 7, 6 mln zł, a produkcja samego spotu pochłonęła 332 tys. zł.
vMj0c6TlKeo
f1SYaw9KjdE
PG/UMWD
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.