- Aktualna sytuacja związana z zagrożeniem koronawirusem może obniżyć naszą czujność i koncentrację – alarmuje Credit Agricole Bank Polska. - Dużo spraw załatwiamy przez internet, składamy zamówienia, dokonujemy płatności. Sporo z tych rzeczy robimy szybko i nie zawsze dostatecznie uważnie. Niestety, wiedzą o tym przestępcy i liczą, że będą mieć z tego zysk – z tego naszego pośpiechu, z naszego braku uwagi – ostrzegają bankowcy. - Oszuści wykorzystują sytuację zagrożenia epidemicznego – ostrzega ING Bank Śląsk. - Wyłudzają loginy, hasła do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności. Próbują także wyłudzać pieniądze poprzez Facebooka i metodą na BLIKA – dodaje. - Przestępcy rozsyłają fałszywe sms-y z informacją o rzekomym przekazywaniu środków do rezerw NBP – ostrzega PKO Bank Polski. - Informacja jest fałszywa, a link kieruje do strony podstawionej przez przestępców. Prosimy nie klikać w link i skasować wiadomość – apeluje PKO BP. Jeśli otrzymasz wiadomość o treści: „Informujemy, iż zgodnie z spec ustawą dotyczącą koronawirusa Państwa środki na rachunku zostają przekazane do rezerw krajowych NBP. Zaloguj się aby zatrzymać 1000 PLN”, nie klikaj w nią. Jeśli już kliknąłeś, zadzwoń na policję lub skontaktuj się ze swoim bankiem. Sytuacja jest na tyle poważna, że swoje ostrzeżenia wydała Komenda Główna Policji. - Przestępcy używają jako tło swojej działalności komunikaty i fałszywe informacje związane z epidemią koronawirusa (COVID-19). Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne – czytamy w komunikacie. - W przesyłanych wiadomościach zawarte są linki prowadzące do stron przestępców, których jedynym zadaniem jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej, a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców. W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość – wyjaśnia policja. Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności. Ponadto, nieświadomi konsumenci ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych. Jak się bronić? Zachowaj czujność. Stosuj się do tych zasad bezpieczeństwa: › zawsze zwracaj uwagę na adres strony internetowej, na której logujesz się lub wykonujesz płatności. › dokładnie czytaj treści SMS-ów, jakie od nas otrzymujesz. Banki piszą w nich, czego dotyczy kod autoryzacyjny › jeśli znajomy prosi Cię na czacie o wysłanie pieniędzy BLIKIEM, zadzwoń do niego – upewnij się, że jego konto nie zostało przejęte przez oszustów.
Pandemia oszustów
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor: | Zdjęcie: foto: pixabay.com
foto foto: pixabay.com
reklama
Przeczytaj również:
WiadomościBanki ostrzegają przed oszustami. Uważaj! Co dla jednych jest tragedią, dla innych staje się okazją do wzbogacenia. Tak jest i w przypadku koronawirusa.
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.