- Na ogłoszone 12 września zamówienie dla realizacji tej inwestycji wpłynęło 8 ofert. Obecnie trwa procedura związana z ich oceną. Do końca roku powinna zapaść decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty - deklaruje Bohdan Ząbek z PKP Polskie Linie Kolejowe. Oni chcą remontować Firmy ETF Polska z Kobierzyc, ETF S.A.S. z Francji i PROTEL z Wrocławia za realizację zadania chce 126 milionów 383 tys. 975 zł. INTOP Warszawa zażądała 142 milionów 702 tys. zł. Track Tec Construction z Wrocławia i LWZ z Żórawiny oraz INFRAKOL z Jawora za remont chce 120 milionów 459 tys. 285 zł. ALUSTA z Poznania za realizację inwestycji chce 171 milionów 598 tys. 642 zł. Infra SILESIA z Rybnika remont wykonałaby za 134 miliony 960 tys. 208 zł. Krakowskie Zakłady Automatyki i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „TOR” z Mysłowic proponują 120 milionów 863 tys. 337 zł. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła jednak Trakcja PRKil z Warszawy, która za remont chce 114 milionów. 527 tys. 590 zł. Co jest do zrobienia? Przebudowy doczekają się tory stacyjne o długości ponad 5 kilometrów. Będą zabudowane dwa nowe rozjazdy, a 23 zostaną wymienione. Wzmocnione będzie też podłoże toru na długości ponad 6 kilometrów. Wyremontowany zostanie wiadukt kolejowy, który zostanie przystosowany do przejazdu ciężkich składów towarowych. Poprawią się warunki na przejeździe w stacji Ścinawka Śr. na ul. Kolejowej, na którym zostanie przebudowana nawierzchnia oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające wraz z systemem monitoringu. Odnowiony zostanie też peron nr 2. Nowa, wyższa nawierzchnia peronu ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojście do peronu zostanie dostosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron będzie wyposażony w ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Sprawność i bezpieczeństwo ruchu pociągów na stacji w Ścinawce Śr. zapewni zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym 46 nowych sygnalizatorów oraz nowa blokada szlakowa z systemem niezajętości toru. Z kolei zamontowanie 59 urządzeń EOR (elektrycznego ogrzewania rozjazdów) zapewni sprawne kierowanie ruchem na stacji w warunkach zimowych.
8 firm chce remontować stację
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor: | Zdjęcie: foto: pixabay.com
foto foto: pixabay.com
reklama
Przeczytaj również:
WiadomościPonad 113 milionów złotych pochłonie remont stacji kolejowej w Ścinawce Śr. i torowiska w rejonie Kłodzka. 8 firm chce się podjąć tego remontu.
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.