reklama
reklama

Dopłacą do zakupu telewizora lub dekodera

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Dopłacą do zakupu telewizora lub dekodera - Zdjęcie główne

Rządowe dofinansowanie ma jeden mały kruczek... | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościRząd w ubiegłym tygodniu przyjął projekt ustawy, który przewiduje 250 zł dofinansowania do zakupu telewizora oraz 100 zł do zakupu dekodera w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej.
reklama

Nowa, lepsza telewizja. Nowa telewizja naziemna to większa oferta programowa w lepszej jakości obrazu i dźwięku. W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbędzie się regionalnie, w czterech etapach. W pierwszej kolejności na zmianę muszą być przygotowani mieszkańcy zachodniej Polski - proces rozpocznie się 28 maca w województwach dolnośląskim i lubuskim.

Nowelizacja ustawy o wsparciu gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, spowodowana jest koniecznością doprecyzowania ustawy w kwestii ustalenia osób uprawnionych do uzyskania wsparcia w zakresie przyznania świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego.

reklama

Najważniejsze rozwiązania

Wprowadzone zostanie rozróżnienie wysokości dofinansowania w zależności od tego, czy uprawniona osoba ubiega się o pomoc polegającą na nabyciu telewizora, czy dekodera:

  • w przypadku nabycia telewizora, kwota dofinansowania wyniesie 250 zł,
  • w przypadku nabycia dekodera, kwota dofinansowania wyniesie 100 zł.

Ważna informacje

Wprost wskazano, że nie ma możliwości wykorzystania dofinansowania na zakup dekodera oferowanego w pakiecie z abonamentem na usługę telewizji kablowej lub satelitarnej. Celem tej zmiany jest wyłączenie z dofinansowania tych ofert, których celem nie jest wymiana odbiornika tylko dofinansowanie usługi.

  • Tak jak dotychczas, dofinansowanie będzie przysługiwało na wniosek jednej osobie w ramach gospodarstwa domowego.
  • Wniosek o uzyskanie świadczenia będzie można składać elektronicznie – z wykorzystaniem platformy gov.pl, jak również za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
  • W odpowiedzi na złożony wniosek osoba uprawniona otrzyma specjalny kod na podany we wniosku adres email lub w postaci wydruku – w przypadku wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
  • Przyznany kod będzie można realizować w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz poprzez internetowe platformy sprzedażowe.
Program będzie realizowany do końca 2022 r.

reklama

 

reklama
Artykuł pochodzi z portalu klodzko24.eu. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama