reklama
reklama

Niewidoczne Centrum

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Niewidoczne Centrum - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościChcemy pomóc noworudzkim samorządowcom. Szukamy nowej lokalizacji dla IT. Pomimo że od kilku lat Centrum Informacji Turystycznej znajduje się w samym sercu Nowej Rudy, to mało który turysta tam trafia. Powodów jest kilka.
reklama

 Zbłąkane osoby, które nie mogą znaleźć informacji turystycznej niejednokrotnie przychodzą do naszej redakcji. Przed tygodniem, w piątek, 17 lipca do naszej redakcji przyszła Anna Hartwich z Solca Kujawskiego, która na własną rękę zwiedza całą Kotlinę Kłodzką. – Zazwyczaj takie punkty znajdują się w centrum, ale przeszłam kilka razy rynek i nie znalazłam – mówi pani Anna. Tymczasem w centrum pracują dwie osoby.

– W tygodniu trafia do nas średnio 15 osób – przyznaje Ewelina Kamińska, pracownica CIT-u. Oznacza to, że dziennie na jedną obsługującą przypada 1,5 osoby. – Punkt zlokalizowany jest naprawdę w niewidocznym miejscu. Natomiast jestem bardzo zadowolona z zaopatrzenia – dodaje Hartwich. Jako doświadczona turystka zdradziła nam, że często w takich punktach znajdują się głównie informacje o pensjonatach, a nie o atrakcjach turystycznych. Wprawionym piechurom łatwiej wejść na najwyższy szczyt niż znaleźć Centrum Informacji Turystycznej w Nowej Rudzie. Nie ma się czemu dziwić, skoro sami mieszkańcy mają problem ze wskazaniem jego lokalizacji.
Rodzina Mówińskich mieszka w Jugowie. Uważa, że IT powinna znajdować się w ratuszu, na parterze. Natomiast zdaniem Remigiusza Ogorzałka, dzierżawcy schroniska na Górze św. Anny, IT powinna być lepiej oznakowana. – W dodatku turyści powinni mieć dostep do informacji turystycznej nie tylko 7 dni w tygodniu, ale i 24 godziny na dobę – dodaje.

Dagmara Oleksy, rzeczniczka noworudzkiego magistratu przyznaje, że kwestia  dostępności informacji turystycznej od jakiegoś czasu jest żywo dyskutowana. Ujawnia, że planowane jest przeniesienie IT do pomieszczenia zajmowanego obecnie przez Biuro Obsługi Klienta. Wtedy punkt znajdował się przy samym wejściu do budynku Urzędu Miasta.

Alicja Zaboronek - Gazeta Noworudzka, 23.07.2009 r.

reklama

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama