Nowa Ruda. W punkcie będzie można przede wszystkim złożyć dokumenty a także otrzymać podstawowe informacje dotyczące ubezpieczeń społecznych – wyjaśnia rzeczniczka ZUS.
Od 1 lutego pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będzie pełnił dyżur w siedzibie Agroreg S.A. Agencja Rozwoju Regionalnego (ul. Kłodzka27), na czwartm piętrze.
Dyżur ZUS uruchamiamy we współpracy z Burmistrzem Nowej Rudy Tomaszem Kilińskim – mówi Beata Dyko dyrektor ZUS w Wałbrzychu. Staramy się zawsze być jak najbliżej klientów, wprawdzie stawiamy mocno na rozwiązania online, ale nie rezygnujemy z tradycyjnej obsługi – dodaje.
Dyrektor Beata Dyko zapowiada, że podejmowane są kroki, aby utworzyć punkt informacyjny, w którym klientów będzie obsługiwało na stałe dwóch pracowników ZUS: doradca dla płatników składek oraz doradca dla świadczeniobiorców.
Zachęca także mieszkańców Nowej Rudy do korzystania z innych form kontaktu. Najprostszą z nich jest możliwość załatwiania swoich spraw przez Internet na platformie PUE ZUS. To właśnie za pośrednictwem PUE, w roku pandemii, bez wychodzenia z domu, można było złożyć wniosek o świadczenie postojowe, zasiłek chorobowy czy o zwolnienie z opłacania składek, a nawet zrealizować bon turystyczny.
Zachęcam naszych klientów do korzystania z bardzo wygodnej formy kontaktu z nami, czyli jaką jest e-wizyta, dzięki której każdy klient może załatwiać swoje sprawy w ZUS tak jak podczas osobistej wizyty w placówce bez wychodzenia z domu
– wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis.
Rzeczniczka dodaje: My już od wielu lat stawiamy na przeniesienie obsługi klientów do sieci. Dzisiaj każdy klient może przy pomocy komputera lub aplikacji mZUS, umawiając wizytę wideo, załatwić lub wyjaśniać z naszymi ekspertami prawie wszystko to, co wcześniej wymagało osobistej wizyty w sali obsługi.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla wszystkich zarówno przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo, jak i każdego, kto chce kontrolować stan swojego konta, składać wnioski i oświadczenia np. o przebywaniu w kwarantannie czy o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.
Rzeczniczka zaprasza klientów także do najbliższych placówek ZUS, w których dostępna jest pełnowymiarowa obsługa klientów, są to: Inspektorat ZUS w Kłodzku - pl. Bolesława Chrobrego 21, Oddział ZUS w Wałbrzychu - ul. Kasztanowa 1.
Nie tylko przez Internet, czyli pomoc dla tych, co nie mają dostępu do sieci
Osoby, które nie korzystają z Internetu mogą bezpośrednio kontaktować się z konsultantami ZUS telefonując pod numer infolinii ZUS 22 560 16 00.
- Bezpośrednia wizyta - najbliższa placówka: Inspektorat ZUS w Kłodzku, Pl. B. Chrobrego 21, godziny obsługi klientów: poniedziałek: 8.00-17.00, wtorek-piątek: 8.00-15.00.
- Centrum Obsługi Telefonicznej 22 560 16 00, konsultanci COT są dostępni: poniedziałek-piątek w godzinach 7.00-18.00
- Rezerwacja wizyty przez telefon – poprzez kontakt pod nr 74 64 97 111
Dla osób posiadających Internet
- wizyta - wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie spraw bez konieczności wychodzenia z domu - kliknij TUTAJ
- Kontakt za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych PUE ZUS lub aplikacji mZUSMożliwość kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail do zapytań ogólnych: cot@zus.pl
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.