reklama
reklama

Nowa Ruda. Niewielkie umorzenia podatku od nieruchomości

Opublikowano:
Autor:

Nowa Ruda. Niewielkie umorzenia podatku od nieruchomości - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPołowa wniosków o umorzenie podatku od nieruchomości, złożonych przez przedsiębiorców z ul. Kolejowej w Nowej Rudzie została załatwiona odmownie. Pozostałe uznano za uzasadnione. Łącznie umorzono podatek na kwotę 6 tys. 987 zł. W związku z przedłużającym się remontem ulicy, przedsiębiorcy ponieśli straty finansowe.
reklama

Nowa Ruda. Wiadomo, że tracimy. Klienci są wygodni, jak nie mają gdzie auta zostawić, to na piechotę nie przyjdą. Dostawcy też mieli problemy z dojazdem, choć dla mnie robotnicy byli mili i pozwalali wjechać pod sam sklep, żeby można było towar wypakować - opowiada sprzedawczyni w jednym ze sklepów. Kobieta dziwi się, że termin zakończenia prac został przesunięty. 

Czajka wyjaśnia

Termin realizacji zadania został przedłużony do dnia 2 lipca 2025 r. na podstawie aneksu do umowy podpisanego w dniu 16 kwietnia br. Powodem przedłużenia terminu był wniosek Zakładu Wodociągów i Kanalizacji, który jako podwykonawca firmy SERAFIŃSKI ROADS Sp. z o.o. zgłosił opóźnienia w realizacji swoich prac. Opóźnienie to było wynikiem intensywnego zaangażowania ZWiK w usuwanie skutków powodzi, które wystąpiły od 15 września do końca 2024 roku. W związku z powyższym, nowe terminy nie skutkują nałożeniem kar umownych na wykonawcę - tłumaczy Krzysztof Czajka, rzecznik prasowy UM Nowa Ruda. 

reklama

Wina wodociągów? 

To ciekawe, bo nieco inaczej powody opóźnienia wyjaśniał w rozmowie z gazetą, szef firmy realizującej to zadanie. 

Pod koniec roku, przez dwa miesiące nie było nas na placu budowy, bo musieliśmy wykonywać inne zadania związane z usuwanie skutków powodzi, z września ubiegłego roku. Gdyby nie to, remont ulicy Kolejowej już dawny byłby zakończony. Porozumieliśmy się z burmistrzem, który przyjął nasze wyjaśnienia i dlatego termin zakończenia prac został przesunięty aż do lipca - mówił Tomasz Serafiński, prezes spółki realizującej inwestycję.

Prezesa noworudzkich wodociągów, Mariusza Małka pytaliśmy na jakie trudności natury technicznej napotkała jego firma, podczas realizacji prac na ul. Kolejowej. Na wysłanego 23 maja maila, do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi. 

reklama

Przedsiębiorcy wiedzą swoje

Warto dodać, że w rozmowie z gazetą Tomasz Serafiński zapewniał przed tygodniem, że prace na ulicy Kolejowej, zakończą się "na dniach". 

Jakby wykonawca skierował to pracy więcej ludzi, to w ciagu tygodnia wszystko zostałoby zrobione. Niech Pan sam zobaczy, jak to w tej chwili wygląda. W poniedziałek o godzinie 10.00 przed kwiaciarnią nie ma nikogo - dodaje współwłaścicielka jednego ze sklpeów.

Kobieta nie może doczekać się zakończenia prac. Uważa, że miasto powinno wszystkich przedsiębiorców z zwolnić z podatków. Jej zdaniem obroty spadły nawet o 40 procent. W rozmowie z reporterem gazety, część przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w tym rejonie, skarżyła się na urzędników noworudzkiego magistratu. Poszło o brak umorzeń podatków lokalnych.    

reklama

Umorzony podatek 

Tymczasem, w roku 2024 złożonych wniosków o umorzenie podatku od nieruchomości  było z ul. Kolejowej  3 sztuki z czego 2 zostały rozpatrzone odmownie a 1 wniosek pozytywnie na kwotę 1 239,00 zł.  

Do dnia 30.05.2025 roku złożonych wniosków o umorzenie podatku od nieruchomości zostało 5 sztuk z czego 1 został rozpatrzony odmownie, 3 wioski pozytywnie na łączną kwotę 5.748,00 zł a jeden wniosek został bez rozpatrzenia z powodu braku zaległości na dzień złożenia wniosku. Łącznie za rok 2024 oraz do 30.05.2025 zostało złożonych 8 wniosków o umorzenie podatku od nieruchomości z czego: odmownie - 3 sztuki, umorzono - 4 sztuki, bez rozpatrzenia - 1 sztuka. Umorzono łącznie  podatek od nieruchomości  na kwotę 6.987,00 zł - poinformował Krzysztof Czajka, rzecznik prasowy urzędu. 

reklama

Oś. Piastowskie

Uwagi do terminowości i solidności realizowanych inwestycji mają także mieszkańcy oś. Piastowskiego w Nowej Rudzie. 

W bloku nr 8 na oś Piastowskim był kilka tygodni temu pożar, podczas remontu dróg na oś. Piastowskim. Dzień wcześniej wylano asfaltową i dzięki temu mógł dojechać tam wóz strażacki. A co na pozostałych ulicach gdyby doszło do tragedii? Remontowane drogi nie nadają się aby przyjeżdżały tam służby - twierdzi jeden z mieszkańców.

W ostatnim czasie na oś. Piastowskim było 7 interwencji PSP (2 pożary oraz 5 miejscowych zagrożeń). 

Większość dotyczyła pomocy Pogotowiu, Policji, pożaru traw czy zadymienia w budynku. Utrudnienia z jakimi spotkali się strażacy w trakcie dojazdu, to zwisające gałęzie oraz miękka nawierzchnia drogi - informuje Natalia Przytarska z KP PSP w Kłodzku. 

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo