reklama

Obowiązuje „co łaska”

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Obowiązuje „co łaska” - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościChcesz zamówić mszę w czyjejś intencji, a może wziąć ślub? Nie wiesz, ile masz dać księdzu? Jeżeli tak, to koniecznie przeczytaj raport przygotowany przez Alicję Zaboronek. Sprawdziliśmy jak wygląda „kościelny cennik”.
reklama

W rozmowie z „Gazetą Noworudzką” pracownicy Episkopatu Polski stwierdzili, że taki cennik nie istnieje. – Nie ma żadnego „cennika” ani „odgórnie ustalonych stawek” – brzmi oficjalny komunikat pracowników biura prasowego Konferencji Episkopatu Polski, z którymi rozmawiała „Gazeta Noworudzka”. Zaznaczają jednomyślnie, że w Kodeksie Prawa Kanonicznego jest napisane wyraźnie, że „od ofiar mszalnych należy bezwzględnie usuwać wszelkie pozory transakcji lub handlu”.
Potwierdzają to również duchowni z naszego terenu. Kilkanaście tygodni temu abp Józef Michalik napisał list do księży „Ubóstwo kapłana realizacją Ewangelii”.
Przypomniał w nim, że kapłaństwo to przede wszystkim służba. – Nie mogłem tego listu nie napisać, bo w dzisiejszej rzeczywistości idealizm kapłański, idealizm klerycki, idealizm zakonny w tej dziedzinie wymaga większej uwagi, bo słabość związana z nią, rzuca się ludziom w oczy może nawet bardziej niż inne słabości – podkreśla w liście abp Michalik. Jego zdaniem ksiądz powinien prowadzić czysty i klarowny rachunek z ludźmi w sprawach finansowych.

Więcej w 721 numerze Gazety Noworudzkiej.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama