Celem głównym zakończonego projektu był wzrost jakości stanowienia aktów prawa miejscowego oraz aktów administracyjnych w Urzędzie Miejskim| w Kłodzku oraz w lokalnych samorządach.
Wśród licznych projektów dofinansowanych z funduszy unijnych, realizowanych przez Gminę Miejską Kłodzko, znalazł się projekt pn. „Europejski Urzędnik – podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności kadry kłodzkiego magistratu” Był on współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Działanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej).
Celami szczegółowymi projektu były:
1. Poprawa obsługi obywatela w zakresie wydawania decyzji administracyjnych.
2. Podniesienie kompetencji kadr w zakresie stanowienia prawa miejscowego poprzez sporządzanie uchwał i zarządzeń.
Rzeczowa realizacja przedsięwzięcia trwała od września 2008 r. do czerwca 2010 r.
W jego zakresie przeprowadzono studia podyplomowe dla 36 pracowników jednostek samorządu terytorialnego, zaś dla kolejnych 101 serię specjalistycznych szkoleń.
Do podniesienia swoich kwalifikacji obok pracowników Urzędu Miejskiego w Kłodzku zaproszeni zostali również urzędnicy innych lokalnych samorządów - Starostwa Powiatowego w Kłodzku, Urzędu Gminy Międzylesie, Urzędu Gminy Kłodzko, Urzędu Miasta Kudowa-Zdrój oraz Urzędu Miasta i Gminy Radków.
Pierwszym etapem wdrażania „Europejskiego Urzędnika” były studia podyplomowe dla 36 Pracowników Samorządu Terytorialnego realizowane przez Uniwersytet Wrocławski. Trwały one od listopada 2008 r. do lipca 2009 r. Każdy z uczestników po zakończeniu studiów otrzymał świadectwo potwierdzające podniesienie własnych kwalifikacji.
W ramach drugiego etapu jego realizacji przeprowadzono serię specjalistycznych szkoleń o następującej tematyce:
1. Doskonalenie umiejętności administracyjnych.
2. Akty prawne w oświacie.
3. Budowanie relacji i zasad odpowiedzialności w procesie administracyjnym.
4. Postępowanie administracyjne – praktyczne zastosowanie przepisów KPA.
5. Prawo budżetowe w jednostkach samorządu terytorialnego.
6. Zarządzanie procesami inwestycyjnymi.
7. FIDIC oraz prawo budowlane.
8. Prawidłowe redagowanie uchwał w jednostkach samorządu terytorialnego.
9. Nowelizacja podstaw prawnych.
Szkolenia realizowała kadra wyspecjalizowanych ekspertów z firmy wyłonionej w drodze przetargu nieograniczonego - Firmy PHIN Consulting. z Łodzi. Łącznie w szkoleniach odbywających się od maja 2009 r. do maja 2010 r. swoje kwalifikacje podniosło 101 pracowników Urzędu Miasta w Kłodzku oraz lokalnych samorządów.
W dniu 25.06.2010 r. podczas spotkania kończącego realizację projektu, które odbyło się na dziedzińcu Muzeum Ziemi Kłodzkiej uczestnikom szkoleń zostały wręczone Certyfikaty.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.