reklama

Na Kaszubach byłam dobrze się bawiłam...

Opublikowano: Aktualizacja:
Autor:

Na Kaszubach byłam dobrze się bawiłam... - Zdjęcie główne

Udostępnij na:

Przeczytaj również:

WiadomościWójt gminy Nowa Ruda zasponsorował wyróżniającej się młodzieży naszych szkół jedenastodniowy pobyt na Kaszubach. W czwartek, 5 sierpnia br. grupa 18 uczniów wyruszyła na przygodę z Kaszubami.
reklama

Opiekę nad młodzieżą sprawowały Bożena Sołek-Muzyka i Jolanta Swergoń. Odpoczywaliśmy w ośrodku „U Sochy” we wsi Ramleje, gmina Somonino, powiat Kartuzy. Przywitał nas tu i otoczył troską wójt i pracownicy tamtejszej gminy. Nasza cierpliwość w wyczekiwaniu na dzień wyjazdu została nam obficie wynagrodzona różnorodnymi atrakcjami. Czas wypełniony mieliśmy po brzegi: poznaliśmy najbliższą okolicę z urokliwym jeziorem Ostrzyckim, zróżnicowanym krajobrazem, pomnikami przyrody, ciekawą kulturą i niezwykłą tradycją jego mieszkańców. Malownicza Szwajcaria Kaszubska to najpiękniejsza część Pomorza i Kaszub – przekonaliśmy się o tym wielokrotnie. Uczestniczyliśmy w regionalnym festynie w Ostrzycach, płynęliśmy statkiem pojeziorze Ostrzyckim, jechaliśmy wozem drabiniastym. W Kartuzach zwiedzaliśmy Muzeum Kaszubskie i pobliski zamek w Łapalicach. W Szymbarku podziwialiśmy pierwszą najdłuższą deskę świata (37 m), „dom do góry nogami”, Dom Sybiraka, replikę łagru, replikę bunkra „Gryfa Pomorskiego”. Byliśmy w Będominie w Muzeum Hymnu Narodowego i we Wdzydzach w skansenie. Na zamku w Gniewie oglądaliśmy inscenizację „Wakacje z duchami” w formacie 3D oraz rekonstrukcję „Bitwy dwóch Wazów” (z 1626 r.). Jakby tego było mało, byliśmy przecież w regionie, który leży w bezpośrednim sąsiedztwie prastarego Gdańska, słynnego Sopotu, nowoczesnej Gdyni i Helu, i te miejscowości poznaliśmy bliżej na całodniowych wycieczkach. W czasie naszego pobytu nie zapomnieliśmy o rekreacji, którą ułatwił nam doskonale wyposażony ośrodek: kręgle, kort tenisowy, trampolina, boiska, miejsce na ognisko Najwięcej adrenaliny dostarczyły nam pokonywane trasy Parku Linowego Stolem. Tu „kujony” wykazywały się tężyzną i sprytem. Cały pobyt uważam za bardzo udany, ciekawy i bardzo atrakcyjny. Była to wyjątkowa nagroda i wielka motywacja dla nas do nauki w nowym roku szkolnym.

Martyna Błażejowska

INFORMACJA WŁASNA URZĘDU GMINY NOWA RUDA

Udostępnij na:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.