W całym kraju ruszyła kolejna, zimowa edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej Ministerstwa Finansów
Akcja ma uświadomić społeczeństwu korzyści płynące z brania paragonów oraz z rzetelnego ewidencjonowania obrotów na kasach fiskalnych przez przedsiębiorców. Prowadzona jest w okresie ferii zimowych, czyli od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku. Jednym z celów akcji jest przypomnienie o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Ma to duże znaczenie nie tylko dla kupującego, dla którego paragon jest podstawowym dowodem zakupu, umożliwiającym ewentualną reklamację, ale również dla wszystkich podatników. Żądając od sprzedawcy paragonu wspieramy uczciwą konkurencję oraz przyczyniamy się do zwalczania szarej strefy. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy. W ramach akcji pracownicy urzędów kontroli skarbowej, izb skarbowych oraz urzędów skarbowych prowadzą działania informacyjne i edukacyjne. Kampania jest prowadzona przede wszystkim wśród właścicieli sklepów, stoisk, straganów, ich klientów oraz wśród młodzieży i dzieci. Dla tych ostatnich organizowane są spotkania na obozach zimowych, konkursy i wystawy.
Kampania „Weź Paragon” przypomina, że biorąc paragon:
- ułatwiamy sobie złożenie reklamacji
- mamy możliwość porównania cen
- wspieramy uczciwą konkurencję
- mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani
- zmniejszamy szarą strefę
- dokładamy starań, żeby zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.