Nowa Ruda ogłosiła przetarg na zakup dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych, jednoczłonowych elektrycznych autobusów miejskich, wraz z wyposażeniem, przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej oraz dostawę, montaż i uruchomienie ładowarki mobilnej dwustanowiskowej do ładowania autobusów elektrycznych. Firmy mają czas na złożenie oferty do 11 kwietnia, a autobusy mają pojawić się w Nowej Rudzie do 12 miesięcy od podpisania umowy.
Bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców
Przewodniczący Komisji Porządku Publicznego i Komunikacji Rady Miejskiej w Nowej Rudzie – Janusz Staniocha uważa, że jest to bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców.
Szkoda, że to wszystko odbywa się z opóźnieniem, ponieważ umowy z obecnym przewoźnikiem mamy chyba do sierpnia i nie wiem jak z tym zdążymy. Pomimo tego cieszy mnie ta wiadomość, wreszcie będziemy mieli własny tabor i będziemy mogli pod swoje potrzeby układać rozkłady jazdy
– mówi Staniocha.
Pieniądze na autobusy i ładowarki
Całość inwestycji to blisko 5,5 mln złotych, gdzie 80% stanowią środki zewnętrzne. Noworudzki samorząd otrzymał na ten cel środki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z programu „Zielony transport publiczny”.
Trasa i parametry
Zakupione w ramach projektu autobusy będą kursować na trasie łączącej przeciwległe dzielnice Nowej Rudy: Drogosław-Centrum-Słupiec. Trasa składa się z 15 przystanków: • ul. Świdnicka / Rolna; • ul. Świdnicka / Jana Pawła II, kościół; • ul. Świdnicka/Kopalniana; •ul. Zatorze; • ul. Obozowa; • ul. Piłsudskiego - Szpital; • ul. Fredry / Sportowa; • Pl. Grunwaldzki; • ul. Niepodległości / PKS; • ul. Niepodległości/Słoneczna; • ul. Niepodległości-Stara Kolonia; • ul. Słupiecka - os. Waryńskiego; • ul. Kłodzka/Intermarche; (14) ul. Kłodzka / Wojska Polskiego; • ul. Kłodzka / Węglowa Wola.
Długość trasy wynosi ok. 35,5 km. Planuje się, że w dni robocze na wskazanej powyżej trasie wykonanych zostanie 10 kursów, a w dni wolne od pracy 8.
Autobusy mają być nowe, niskopodłogowe, ich długość została określona w przedziale 8,5-9,5 metra. Pojazdy mają mieścić minimum 53 pasażerów, z czego od 23 do 27 na miejscach siedzących. W elektrobusie musi być również miejsce dla wózka inwalidzkiego lub wózka dziecięcego.
Przeczytaj również: Mieszkańcy Pasterki mówią księżom NIE
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.