Jednak nie zawsze i nie wszędzie na terenie Kotliny, jak się zdaje, można odnaleźć otwartą na potrzeby poszukujących jej turystów. A przecież informacja turystyczna powinna być ogólnie dostępna i nie mieścić się w obiekcie stojącym na zupełnym uboczu – jak twierdzi Renata Rzeszotko z Ośrodka Wypoczynkowego „Pod Szczelińcem” w Karłowie. – Najlepiej byłoby gdyby działała tuż przy szlaku turystycznym i koniecznie powinna być odpowiednio oznakowana. Tak, aby turysta mógł do niej łatwo trafić – dodaje.
I trudno się z takim sądem nie zgodzić, tym bardziej, że w Karłowie nie jest łatwo odnaleźć punkt informacji turystycznej, której siedziba podobno mieści się w obiekcie wypożyczalni sprzętu turystycznego. Z pewnością taki punkt informacji turystycznej znajduje się w pobliskim Radkowie, ale trudno do niego dojechać autokarem wycieczkowym, gdyż znajduje się w samym centrum, ciasno zabudowanego miasteczka. I pewnie dlatego większość wycieczek tylko przejeżdża przez Radków tranzytem przemieszczając się między Karłowem a Wambierzycami. I nie ma w tym nic dziwnego, bo to właśnie w tych miejscowościach są głównie atrakcje turystyczne, do których zmierzają turyści. Dlatego właśnie tam, a nie gdzie indziej powinna się znajdować stale dostępna informacja turystyczna aktywnie działająca w udostępnianych do zwiedzania miejscach i obiektach, będących na trasie uczęszczanych szlaków turystycznych.
Podobnie, jak w Radkowie wydaje się być w Nowej Rudzie, gdzie siedziba informacji turystycznej również mieści się obok ratusza w rynku. Tam też, z racji ciasnych ulic, nie można swobodnie dotrzeć autokarem wycieczkowym. Jednak - jak uważa Barbara Korbas z Kopalni Węgla w Nowej Rudzie - informacja turystyczna powinna być bliżej turysty, czyli tam - dodaje - gdzie turysta trafia najczęściej. W miejscach zwiedzanych przez niego atrakcji.
Za tym wydaje się przemawiać nie tylko miejsce lokalizacji, jakby już z założenia, dostępne dla autokarów, ale także z racji godzin otwarcia obiektów udostępnianych do zwiedzania. One z pewnością znacznie dłużej pracują niż lokalne urzędy, których agendami najczęściej są punkty it w całej Kotlinie Kłodzkiej.
Jarosław A. Janowski – Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, 24.03.2010 r.
Źródło: http://www.ttg.com.pl
Turystom nie po drodze do punktów informacji
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor: admin
reklama
Przeczytaj również:
WiadomościInformacja Turystyczna w myśl ogólnie przyjętych założeń ma informować turystów i w ślad za tym można byłoby przyjąć, że faktycznie informuje; a to że jest nieczynna, a to że pracuje krócej niż wcześniej ustalono albo, że będzie zupełnie zamknięta.
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.